Fundacja Ronalda McDonalda

case studies

serwis internetowy

frm.org.pl

1.jpg
2.jpg

Wyzwanie

FRM to organizacja pożytku publicznego niosąca pomoc dzieciom cierpiącym na choroby nowotworowe. Jest częścią globalnej organizacji Ronald McDonald House Charities.

Celem podjętych działań było:

  1. Stworzenie serwisu, który skutecznie wspiera Fundację w codziennej działalności (m.in. Domy Ronalda McDonalda i pokoje rodzinne w szpitalach, Ambulans Fundacji - badania profilaktyczne, "twoja krew-moje życie" oraz wiele innych).
  2. Budowa społeczności ukierunkowanej na niesienie pomocy dzieciom cierpiącym na choroby nowotworowe.
  3. Zaprojektowanie przestrzeni dla darczyńców i mediów. 
  4. Pozyskiwanie wpłat online powiązanych z poszczególnymi akcjami FRM.
  5. Dostosowanie komunikacji do globalnych standardów RMHC.

Proces

Z FRM współpracujemy ponad 6 lat. W tym czasie ludzie Fundacji (szczególnie Katarzyna Nowakowska - Dyrektor Zarządzająca) pokazali nam co jest ważne dla tej wyjątkowej społeczności. W tym sensie proces twórczy rozpoczyna się od refleksji odnoszącej się  nie tylko do produktu (lepszy interfejs, skuteczna architektura informacji itp.), ale przede wszystkim do empatii. Takie właśnie uczucie towarzyszyło nam podczas realizacji tego projektu.

W tym projekcie były emocje i pragmatyzm wynikający z przyjętej metody pracy (makiety, badania, oceny, audyty), a także tuż obok powstające nowe projekty FRM, takie jak Dom Ronalda McDonalda w Krakowie, czy nowo powstający Dom RMD w Warszawie. Serwis zbudowany został na podstawie systemu CMS vmContent, natomiast w warstwie front-endu zwiększyliśmy jego dostępność (Accessibility) dzięki zastosowaniu wersji kontrastowej.

Rezultat

  1. Uzyskano istotne wsparcie dla ogólnopolskich programów donacyjnych.
  2. Powstało jedno z głównych narzędzi informacyjnych o działalności FRM w Polsce.
  3. Możliwe jest pozyskiwanie środków finansowych za pomocą formularza wpłat online (w wersji PL i EN).
  4. Stworzona została przestrzeń do kooperacji z darczyńcami, zarówno firmami jak i osobami prywatnymi. 
  5. Stworzono synergię komunikacyjną między WWW a portalem Facebook w zakresie dystrybucji treści i przepływu użytkowników. 

prof. Adam Jelonek

Prezes Zarządu

Fundacji Ronalda McDonalda w Polsce

Visual Media to ludzie o wysokich kompetencjach branżowych, ogromnej kulturze pracy i ambicji tworzenia naprawdę bardzo dobrych rzeczy. Z przyjemnością rekomendujemy współpracę z Visual Media.