BADANIA UX, UŻYTECZNOŚCI SERWISÓW, PORTALI, APLIKACJI
Testowanie i badania użyteczności aplikacji, serwisów, sklepów internetowych z udziałem użytkowników.
Specjalizujemy się w badaniach oraz testowaniu użyteczności serwisów internetowych, 
sklepów online (e-commerce), aplikacji i systemów
 W ramach realizowanych projektów (np. serwisy korporacyjne, aplikacje) - badania użyteczności realizujemy jako integralny element ścieżki projektowej. Dokonujemy oceny wcześniej stworzonych prototypów a także ich wersji beta i wersji produkcyjnych (opublikowanych zasobów).
                Jeżeli twój projekt jest relatywnie złożony lub stanowi typowy projekt startupowy (jest unikalny, nowy), wówczas testowanie z udziałem użytkowników z pewnością 
dostarczy dodatkowej walidacji - może potwierdzić zasadność inwestycji w określone rozwiązania lub zachęcić do zmian.
Co zyskujesz testując prototyp, wersję beta lub wersję produkcyjną aplikacji
- Dowiadujesz się, w jaki sposób myślą Twoi klienci; czego potrzebują, jakie mają motywacje (wynik badań ilościowych i jakościowych);
 - Otrzymujesz feedback na dwóch poziomach – (1) w kontekście interfejsu użytkownika (UI), a także (2) biznesowym. Użytkownicy są obiektywni, 10-15 osób z pewnością zidentyfikuje większość problemów (badania: J. Lewis, R. Virzi oraz J. Nielsen, T. Landauer) i wskaże obszary, które wyróżniają projekt.
 - Raport z badania użyteczności zawiera charakterystykę problemów oraz sposoby ich rozwiązania – rekomendacje projektowe.
 
- Testowanie prototypu (o dużym poziomie wierności) pozwala precyzyjnie walidować określony pomysły i rozwiązania bez dużych nakładów finansowych;
 - Tworzy się nowa przestrzeń do dyskusji na temat udoskonalenia produktu lub usługi.
 - W efekcie oszczędzasz czas, pieniądze oraz kierujesz energię swojego zespołu we właściwym kierunku.
 
Raporty z testowania / badań użyteczności
                    W ramach testowania prototypów lub wersji finalnych serwisów / aplikacji gromadzimy dane ilościowe oraz jakościowe. 
Dzięki połączeniu tych dwóch perspektyw możemy przedstawić raporty w wersji rozbudowanej lub uproszczonej.
                
Raport w wersji podstawowej
Na podstawie danych uzyskanych w toku testowania na przykład prototypu, wersji beta lub wersji produkcyjnej aplikacji, dostarczamy raporty obejmujące:
- Wskazanie głównych obszarów problemowych (np. trudności w obsłudze wybranych stref aplikacji) udokumentowane w postaci screenshotów, filmów wraz ze szczegółowym opisem.
 - Określenie wagi (istotności) zidentyfikowanych błędów.
 - Rozwiązania naprawcze wskazane przez samych użytkowników lub nasz zespół projektowy.
 - Materiał źródłowy z badania (filmy, wyniki ankiet).
 
Raport w wersji rozbudowanej
Oparty na metodologii raportowania badań i eksperymentów naukowych, wzorowany na standardzie CIF (Common Industry Format). Składa się z poniższych elementów.
- Temat badania.
 - Pytania badawcze.
 - Plan badania.
 - 
                            Charakterystyka metodologii
                            
- przebieg badania
 - deskrypcja wykorzystanych narzędzi i technik badawczych
 - lista zadań
 - kopie ankiet
 - miary użyteczności odnoszące się do określenia problemów
 
 - Prezentacja danych ilościowych (tabele, wykresy).
 - Komentarz do danych ilościowych.
 - Prezentacja danych jakościowych.
 - Podsumowanie danych jakościowych.
 - Rekomendacja zmian.
 - Wnioski końcowe.
 
Poniżej prezentujemy wybrane screeny z aplikacji umożliwiającej przeprowadzanie profesjonalnych testów / badań użyteczności (desktop oraz mobile).
- Użytkownik jest informowany o celu badania, zasadach poufności (wykorzystania danych) oraz innych istonych kwestiach w kontekście formalno-etycznym.
 
- Przed rozpoczęciem testowania serwisu / aplikacji, użytkownicy uzupełniają pre-ankietę (podstawowe dane metryczkowe).
 
- Po udzieleniu odp. ekran automatycznie przełącza się do trybu realizacji zadań Poza rejestracją aktywności na ekranie, rejestrujemy również dźwięk („myślenie na głos”).
 - Najczęściej do każdego z zadań przypisana jest finalna konwersja, która oznacza zadanie ukończone (sukces) lub zadanie nieukończone.
 
- Następnie po zrealizowanym bądź przerwanym zadaniu przez respondenta, system może wyświetlić pytania powiązane z konkretnym zadaniem. W praktyce stosujemy to relatywnie często, ponieważ pytania oceniające (skala Likerta) postawione po wykonaniu wszytskich zadań mogą spowodować „mgłę pamięciową”, wówczas trudno uzyskać jednoznaczne dane.
 
- Stosujemy również pytania otwarte. Wówczas respondent może zamieścić obszerną odpowiedź lub przekazać ją werbalnie (nagranie głosu).
 
- Po wykonaniu / przejściu przez wszystkie zadania stosujemy kwestionariusz ankiety z zastosowaniem skali wyboru, pytania zamknięte lub/i otwarte.
 
- Po wykonaniu ostatniej aktywności, np. wypełnieniu ankiety następuje zapis danych na serwer.
 
W przypadku badania serwisów bądź aplikacji mobilnych na smartfonach, tabletach proces wygląda podobnie.
                Na 1 etapie należy zainstalować (podobnie jak przy wersji desktop) specjalną wtyczkę (aplikację) 
z google play umożliwiającą połączenie przeglądarki użytkownika z naszą aplikacją serwerową.