Agencja Mienia Wojskowego

case studies

SEO/SEM portalu korporacyjnego

amw.com.pl

1.jpg
2.jpg

Wyzwanie

Agencja Mienia Wojskowego jest agendą państwową nadzorowaną przez Ministra Obrony Narodowej. W ramach realizacji portalu korporacyjnego oraz wsparcia (SLA) byliśmy również odpowiedzialni za projekt SEO/SEM wraz z remarketingiem w sieci reklamowej Google.

Celem 12 miesięcznego projektu było:

  1. Zwiększenie zasięgu serwisu oraz dotarcie z ofertą AMW  do potencjalnych nabywców nieruchomości oraz mienia ruchomego (np. samochody ciężarowe, sprzęt). Grupy docelowe zostały określone jako:
    a) Inwestorzy prywatni (nieruchomości)
    b) Inwestorzy instytucjonalni oraz podmioty profesjonalnie zajmujące się inwestycjami w nieruchomości
    c) Nabywcy prywatni oraz firmy zainteresowane zakupem sprzętu powojskowego
  2. Zwiększenie dostępności portalu poprzez dostosowanie serwisu do wymagań WCAG 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines) w zakresie określonym Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r.
  3. Wygenerowanie ok. 8 mln odsłon bannerów reklamowych oraz uzyskanie dodatkowych 70 tys. sesji ("odwiedzin" amw.com.pl) z kampanii remarketingowej.
  4. Obecność portalu AMW w pierwszych 10. wynikach wyszukiwania w google.pl.

Proces

Podstawę działań stanowił dokument opracowany w wyniku audytu. Obejmował on między innymi:

  • analizę statystyk (google analytics) - służącą do uzyskania wiedzy dotyczącej aktualnych preferencji użytkowników; w tym analizę linków przychodzących (Moz);
  • analizę techniczną - poprawność składni HTML / CSS, szybkość ładowania, WCAG 2.0 (m.in. czcionka, struktura kodu, kontrast, opis zdjęć);
  • analizę architektury informacji - title, description, URL, znaczniki "h" i atrybuty "alt", taksonomia, nazwy etykiet i zakładek, zawartość artykułów.
  • propozycję słów kluczowych - stanowiącej wynik analizy statystyk i architektury informacji, oceny preferencji grup docelowych (zapytania kierowane do wyszukiwarek), a także praktyk branżowych - opracowana została lista fraz, które stały się kluczowym elementem przyjętej strategii.

 

Rezultat

  1. Zwiększyliśmy zasięg serwisu o  ponad 25 proc. (r/r).
  2. Zwiększono dostępność serwisu dla osób niepełnosprawnych (WCAG 2.0).
  3. Średni wynik (SERP) na wybrane frazy kluczowe to pozycja 1-4 w google.pl.
  4. Uzyskaliśmy 11 mln odsłon bannerów reklamowych oraz 110 tys. odwiedzin serwisu pochodzących z kampanii remarketingowej w google.pl.

Zbigniew Prokopczyk

Dyrektor Departamentu Marketingu

Agencja Mienia Wojskowego

Portal AMW.COM.PL posiada wdrożone zaawansowane funkcje administracyjne, natomiast w warstwie publicznej serwis został dostosowany do wymagań WCAG 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines), SEO oraz RWD (Responsive Web Design).

W efekcie współpracy stworzony został projekt spełniający nasze wymagania. W związku z tym rekomendujemy Visual Media jako rzetelnego i profesjonalnego partnera.